Technika "Biurowa" - Podstawowe Zasady


Praca w biurze zarówno w firmie prywatnej jak i państwowej ma swoją określoną specyfikę - momentami przypomina "intrygi dworskie".


Pracownik-Podwładny (głównie ten Artykuł kieruję do takich osób, choć korzystać z niego mogą wszyscy) jest wtłoczony w mechanizm różnych zależności i nacisków.

Jeżeli umiejętnie będzie stosował określone techniki to ma szansę przetrwać w danym środowisku, dostosować się do specyficznych warunków, usunąć "po cichu" niewygodnych współpracowników i przełożonych, a w końcu awansować o ile jest to w danym miejscu możliwe.
 
Na początek przedstawię podstawowe zasady postępowania, a następnie tajne i najbardziej podstępne techniki i sposoby działania - bardzo skuteczne na krótszy i dłuższy czas.

1.Zasada - wchodzenie w dane środowisko


Przyjmując się do konkretnej pracy wchodzimy do "społeczności" różnych osób.

Najważniejszą rzeczą jest poznanie oficjalnej i nieoficjalnej hierarchii czyli kto rządzi w danym miejscu pracy.

Następnie należy koniecznie poznać zależności między poszczególnymi pracownikami - koneksje rodzinne,dobrzy znajomi,poleceni przez zarząd firmy i.t.d.

Kolejna sprawa to kto pod kogo podlega - szczególnie pod kogo podlega nasz przełożony - jak się tego dowiemy to już w tym momencie musimy rozeznać się z kim przełożony naszego przełożonego ma dobre kontakty np. w przypadku dyrektora firmy jego kierowca,asystent,sekretarka i.t.p.

Te wszystkie informacje będą potrzebne przy wykorzystaniu jednej z technik "sztuki wojny"

W każdej firmie są konfidenci - donosiciele bez względu na jej typ.

Dobrze jest poznać taką osobę i jeśli nie uda nam się z nią zaprzyjaźnić to należy postarać się o zrobienie dla niej jakiejkolwiek przysługi lub małych przysług według zasady wzajemności po których ta osoba będzie czuła do nas jakąś wdzięczność lub zobowiązanie.

 
 
 
2. Zasada - Nowy Pracownik

Rób tylko to za co ci płacą natomiast resztę spraw traktuj wg zasady jeśli coś potrafisz to pokazuj że nie umiesz tego zrobić.

Jest to o tyle pożyteczne, że w początkowej fazie naszego zatrudnienia jeżeli pokażemy że potrafimy coś więcej niż jest to wymagane od nas inni namolnie będą to wykorzystywać zabierając nam czas potrzebny na wykonanie innych czynności.

Kolejna ważna rzecz to nauka działania reaktywnego - jeśli nie chcemy utonąć w niewiarygodnie dużej ilości papierów i niezałatwionych spraw musimy działać reaktywnie czyli wykonywać jakieś natychmiastowe działania np akcja typu polecenie naszego szefa - odkładamy "wszystko na bok" i wykonujemy polecenie, dopiero potem kontynuujemy dalsze sprawy-pamiętajmy o tym kto płaci nam pensję.


3. Zasada budowania "twierdzy"


Powinniśmy rozpocząć budowanie "murów" naszej twierdzy od pierwszego dnia nasze nowej pracy.

Najlepiej zacząć od małych przysług dla współpracowników oraz wywiadu z kim warto mieć lepsze koneksje a z kim lepiej nie zaczynać

Musimy wyrobić sobie w każdym dziale naszej firmy "znajomości" dla lepszego współdziałania , a także uzyskiwania najświeższych informacji (czasami z pierwszej ręki) o tym co się w firmie dzieje i co się stanie w najbliższym czasie.

Powinniśmy być postrzegani indywidualnie i sprawiać wrażenie osoby lubianej przez wszystkich i taki budować swój wizerunek - jest to technika "Ukrywania sztyletu za miłym uśmiechem"- nigdy nie okazuj złości nie bądź sarkastyczny bo pokażesz w ten sposób swoją słabość oraz pośpiech w realizacji swoich celów.
 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz